Infos
Adres

België

Telefoonnummers
02/241.35.70

BUURTHUIS HAREN

Activiteiten
*** COVID-19: WIJZIGINGEN IN DE DIENSTVERLENING EN CONTACTMODALITEITEN - 09/06/20:
- sociale dienst en bepaalde activiteiten in kleine groepjes weer toegelaten in de loop van de maand juni mits naleving van de hygiëne- en veiligheidsregels
- verdeling van mondmaskers aan de inwoners van Brussel-Stad
- pendelshopping: vooraf inschrijven via 0800 35 550 of info@lmdq.be. De boodschappen worden gedaan op basis van een boodschappenlijst van de hulpvrager en worden geleverd bij de hulpvrager volgens een vastgelegde ronde (op weekdagen), betaling door overschrijving via een document dat samen met de boodschappen wordt afgegeven

Gratis gewestelijk nummer voor sociale noodsituaties: 0800/35.243
Meer info over de dienstverlening van de sociale diensten zie het bestand dat dagelijks wordt geüpdatet https://www.fdss.be/fr/covid-19-activite-des-services-sociaux/ ***

Buurtcentrum dat sociale animatie aanbiedt voor eenzamen, kansarmen, werklozen, senioren en personen met een handicap:
- sociale dienst
- voetverzorging op afspraak
- pendelshopping voor bezoekers van het buurthuis
- diverse vrijetijdsactiviteiten, socioculturele animatie en uitstappen
- gymles voor iedereen
- studieondersteuning in het Nederlands of Frans voor kinderen uit de buurt (2e tot 6e leerjaar)
Missie
L'association a pour objet :
- de s'occuper de façon générale des familles et des personnes de tout âge et de toutes conditions pouvant se trouver dans une situation difficile et avoir besoin de l'intervention de la communauté
- Son action se situe tant dans le domaine de l'action sociale individuelle, collective et communautaire. Dans ce contexte, elle participe au développement du concept de l'émancipation sociale des personnes en général dont un moyen, en particulier, est de briser leur isolement et combattre la solitude en milieu urbain
- Elle constitue également un centre d'observation des problèmes sociaux, un lieu de captation de données sociologiques et un portail ou interface entre les services spécialisés du CPAS et de la Ville et les citoyens qui ne s'adressent pas habituellement à ceux-ci. Elle est aussi un lieu, au travers de ses différentes localisations, où de l'information quant aux différents services qui peuvent être rendus est, disponible, et où certains services peuvent être rendus